Zanzubai - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Lonneke - WaarBenJij.nu Zanzubai - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Lonneke - WaarBenJij.nu

Zanzubai

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

20 Januari 2014 | Tanzania, Dodoma

Kerst,
Oud & Nieuw,
Zanzibar,
Dubai en
herenigd met de kinderen...

Even een snel en kort verslag bij Aflevering 6:
Na Amy haar vertrek heb ik zo snel mogelijk de knop om gezet om er toch nog een leuke kerst van te gaan maken. En dat is zeker gelukt. Camp Holland toverde zich om tot een groot feest. Tanzanianen, Indiërs, Oegandezen en Nederlanders vierden samen kerstfeest tot in de late uurtjes.

Na kerst vertrok ik met de bus naar Dar Es Salaam. Hier zou ik David en Cheima – die een paar dagen op safari waren – weer treffen en samen zijn we toen op de boot naar Zanzibar gestapt. Nadat we te horen hadden gekregen dat onze reservering op Jambiani beach was vergeven (ja kan allemaal hier), moesten we opzoek naar een ander verblijf. Niet heel vervelend dat we via via uiteindelijk bij een privé huisje aan het strand uitkwamen met eigen kok en schoonmakers.
Hier konden we dus ook heerlijk uitbrakken na een goed oud & nieuw feest op het strand.

Zanzibar is werkelijke waar een paradijs. Via Jambiani beach naar Paje, waar de kitesurfers de hele dag over het water vliegen, om vervolgens de laatste paar dagen af te sluiten in Kendwa (het noorden van het eiland). En Kendwa, dames en heren, is echt niet te beschrijven prachtig. Witte stranden, mooie palmbomen, lekkere cocktails, mooi zeewater, heerlijk eten... wauw.
Wat wel minder was, of zelfs zeer verdrietig en vervelend, was dat er de laatste dag drie lokale mensen (waarvan 1 kind) aanspoelde op t strand. Verdronken nadat ze van een boot waren gevallen. Heel aangrijpend en heel naar om te zien...

Op Kendwa Rocks kwamen we een aantal Nederlanders tegen waarmee we ook oud en nieuw hadden gevierd. Het grappige was, dat van vier Nederlanders ik er met drie een connectie had. De een kende Lotte, mijn nichtje, de ander woont in Blaricum en weer een ander is op de zelfde datum jarig... en zo gingen we nog wel even door.
Om het kort te houden: we hebben ons flink vermaakt die dagen op Kendwa Rocks.

Na een week Zanzibar verliet ik het mooie eiland voor een heel andere bestemming: DUBAI.
Ook fan-tas-tisch. Dubai is echt met niks te vergelijken en echt onwijs gaaf.
Aardige mensen, leuke gidsen, hoge gebouwen, mooie auto’s, té chill hotel, veel aanbidders die met je willen trouwen en nog even ter aanvullen: bijna álles in Dubai heeft het guinness book of records gehaald. Is het niet de hoogste toren, dan wel de grootste gouden ring ooit gemaakt of het grootste aquarium IN de grootste shoppingmall ter wereld... Bizar, maar ook heel vet.

Na een citytour en een bezoek aan de shoppingmall, zat dag 1 er op en heb ik die lekker in een of andere pub afgesloten. De volgende dag deed ik een deserttour (met een gids die op Lincoln van Prison Break leek!). We croste over door de woestijn, zagen zonsonderdag en sloten af met een BBQ. Erg vermakelijk waren de optredens van een buikdansers en een man in een jurk. Heeft ook een bepaalde naam, maar heb werkelijk geen idee meer hoe dat heet.
Na drie dagen Dubai vloog ik weer terug Tanzania waar ik na een lange terug reis weer heerlijk de kinderen in m’n armen kon ontvangen!

Wat verder?
Aankomende donderdag vier ik hier m’n verjaardag en vrijdag doe ik het nog eens over met mensen van de internationale school die dan net terug gekomen zijn van hun vakantie.
Verder werk ik weer hard op de school en komen er wat projecten tegemoet waar ik me mee bezig ga houden.

Ik ben nu aan het plannen dat ik in maart de Kilimanjaro ga beklimmen. Dus ik ben flink aan het trainen en m’n conditie op peil aan het houden, want het is een zware tocht van 7 dagen!

Dit waren de afgelopen vier weken even in het kort! De aflevering is veel uitgebreider dan het verslag en ik ben ook weer erg blij dat-ie af is... pff. ;-)

Hierbij de link naar aflevering 6, enjoy!

Youtube vindt het niet zo aardig dat ik bepaalde liedjes gebruikt, dus deze link werkt WEL:

http://vimeo.com/84571044





  • 20 Januari 2014 - 10:05

    Oom Roy:

    Dank voor je uitgebreide verslag. Mooi dat je de tijd vindt om ons op de hoogte te houden van je wel en wee. Het is duidelijk, je hebt de afgelopen week niet stil gezeten ...... Goed dat je hebt besloten de Kilimanjaro te beklimmen. Zoals ik al eens eerder vertelde, is dat echt iets voor jou! Goede conditie is 1, maar vooral RUSTIG omhoog lopen is nog belangrijker. Goed getrainde atleten moesten per brancard worden afgevoerd omdat ze (door hun goede conditie) te snel omhoog liepen. Ik verheug me al op je mooie video beelden.
    Lieve Lonneke, alvast onze felicitaties voor je verjaardag. Wij wensen je een heel gezellige dag toe! Besos y un Abrazo, Tante Carol en Oom Roy

  • 20 Januari 2014 - 10:19

    Amy:

    Lieve migos,

    Wat een heerlijk filmpje en hoe heerlijk jij. Ben blij te zien dat je Annet hebt gevonden voor het vasthouden van de camera en dat de zelfontspanner het gewoon nog doet. Je weet hoe ik me voel en over hoe jij daar zit. Ik zeg je eerlijk dat het niet makkelijk is voor mij om te kijken (wie laat shafii dan ook volle 3 seconden in beeld) maar ik ben zo trots op jou en het is heel fijn te zien en te weten dat jij het daar redt. Waar ik overigens geens seconde over heb getwijfeld.

    Je bent een kanjer en ik hou van je
    Kus

  • 20 Januari 2014 - 10:32

    Lonneke :

    UPDATE: Het filmpje blijkt nog niet te werken. Gedoe, maar t wordt geregeld

  • 20 Januari 2014 - 17:14

    Yvonne:

    Ha lieverd, wat een gave film weer en wat een cultuur verschillen, Tanzania en Dubai. Heerlijk om te zien dat je zo geniet. En dan al die blije kindjes die jou niet hadden verwacht te zien. Maak er nog mooie weken van en we wachten op deel 7. Hele dikke kus uit Huizen.
    Ben heel trots op je, Kus Mam

  • 21 Januari 2014 - 10:44

    Marijke:

    Dat ziet er allemaal fantastisch uit Lonneke, wat een leuke film.
    Groetjes van Lineke en Marijke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 12874

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 30 Juli 2015

Tanzania

Landen bezocht: